This book examines television culture in Russia under the government of Vladimir Putin. In recent years, the growing influx into Russian television of globally mediated genres and formats has coincided with a decline in media freedom and a ratcheting up of government control over the content style of television programmes. All three national channels (First, Russia, NTV) have fallen victim to Putin's power-obsessed regime. Journalists critical of his Chechnya policy have been subject to harassment and arrest; programmes courting political controversy, such as Savik Shuster's Freedom of Speech (Svoboda slova) have been taken off the air; coverage of national holidays like Victory Day has witnessed a return of Soviet-style bombast; and reporting on crises, such as the Beslan tragedy, is severely curtailed. The book demonstrates how broadcasters have been enlisted in support of a transparent effort to install a latter-day version of imperial pride in Russian military achievements at the centre of a national identity project over which, from the depths of the Kremlin, Putin's government exerts a form of remote control. However, central to the book's argument is the notion that because of the changes wrought upon Russian society after 1985, a blanket return to the totalitarianism of the Soviet media has, notwithstanding the tenor of much western reporting on the issue, not occurred. Despite the fact that television is nominally under

Rezensionen ( 0 )
Noch keine Rezensionen vorhanden.
Sie können die Erörterung eröffnen.
Zitate (0)
Sie können als Erste ein Zitat veröffentlichen.